Šta sam radio i gdje sam bio u 2018. godini i šta planiram naredne godine?

Evo ljudi. Završila se još jedna godina. Kakva god da je bila, siguran sam da ćemo pamtiti samo ono najbolje.

Ako pogledam ovu 2018. iz svog ugla, bila je ovo bez dileme jedna od najboljih godina ikada. Nikada više posla, projekata i putovanja. Jedanaest novih zemalja, 38 novih gradova. Jedna ostvarena životna želja. Posjeta mom Riju.

Ali idemo redom.

Za prošlu novu godinu bio sam kod Tamune u Gruziji, gdje smo obišli neka mnogo zanimljiva mjesta ove zemlje. Posebno me dojmila Vardzia, a prvi put sam učio skijati. Eto, živi čovjek na pola sata od planine, a trebalo je da ode u Gruziju da krene učiti skijati. Kasnije smo zajedno otišli i u Azerbejdžan. Evo i video sa tog putovanja.

Po povratku, radio sam još četiri mjeseca u staroj firmi, te u maju odlučio da dam otkaz. Koliko god mi je ekipa u toj firmi bila odlična, vidio sam da taj posao više nije za mene, te sam po treći put u zadnje tri godine dao otkaz u firmi. Nisam ja čovjek za od 8 do 4 jednostavno.

Odlučio sam tada da se okušam sam u svom poslu, te sa dva dobra prijatelja otvorim Moju digitalnu akademiju, našu školu digitalnog marketinga, koja evo da kucnem u drvo, ide sjajno. Blizu 100 polaznika već je prošlo kroz naš program, a uskoro počinje i novi ciklus. Pravimo i online kurs. Posebne radionice u drugim gradovima. Ma biće svašta.

Počeo sam da radim i za neke privatne klijente te uvidio da mi ne treba niti jedna firma da mi da posao. Biću frilenser. Nema ništa bolje od toga ako voliš putovati.

Ta činjenica da trenutno nisam zaposlen na način da moram da sjedim u kancelariji, omogućila mi je ove godine konačno posjetim svoj Rio, ali i neka druga mjesta o kojim sanjam. Trebam samo naći način za to.

Ali, kad nešto zaista želiš, uvijek i nađeš način, te sam tako uz pomoć Raiffeisen banke, Wiener osiguranja i kompanije Huawei, dobio potrebnu pomoć da do kraja godina ostvarim gotovo sve svoje putničke snove.

Prvo sam išao u Ameriku. Zajedno sa Goranom i Slavenom iz agencije Work and Travel Experience, promovisali smo ovaj sjajan program rada preko ljeta u Americi. Ovdje sam proveo tri fantastične sedmice sa mnogo kul ekipom studenata, sa kojima sam i danas u kontaktu, a kasnije sam otišao kod Ivane u Njujork.

Big Apple je baš wow. Moraš nekada otići ako nisi.

Uspio sam navratiti i kod prijatelja Marka u Boston. Čini mi se od ovo malo Amerike što sam vidio, Boston mi čini kao mjesto u kojem bih mogao da živim. Zaljubio sam se u njega.

View this post on Instagram

Šta mislite koji grad pokušavam da snimim? 😊

A post shared by RIO priče sa putovanja ♥ (@rio_price_sa_putovanja) on

Kasnije je na red došla Afrika. Kenija, Tanzanija i Zanzibar. Moj prvi pravi dodir sa ovim kontinentom. Kenija me je oduševila.

View this post on Instagram

Make a funny face guys😊😊😝😃😜😋😝😜

A post shared by RIO priče sa putovanja ♥ (@rio_price_sa_putovanja) on

Ljudi ovdje su jako srdačni. Topli. Nekako se osjećaš da čine sve da ti ugode. Veliku ljubav nosim ka ovoj zemlji do dan danas. Nosim i jednu narukvicu iz Kenije svuda sa sobom. Pomaže mi da lakše upoznajem Kenijce gdje god krenem. Srećemo se tako širom svijeta.

Ako te zanima kako je prošlo ovo putovanje, snimio sam ovaj video gdje u par minuta stane ono najbitnije.

I u Tanzaniji sam upoznao sjajne ljude. Posebno Jamesa u čijoj kući sam boravio, a neko vrijeme sam i volontirao u sirotištu u kojem on radi. Ako bi postojala stvar koju sam izvukao iz putovanja u Afriku, bila bi to zahvalnost za život koji imam. Zahvalnost za one male stvari na koje često i ne obraćam pažnju, ali za koje kasnije shvatiš da si jako privilegovan što ih imaš.

Što nekako podrazumijevaš da imaš vodu za piće, krov nad glavom i hranu koje te čeka na stolu. Da si zdrav i da su tvoji oko tebe zdravi. A onda vidiš koliki dio svijet živi uskraćen za ono nama normalno. Ono najosnovnije. Afrika te baš dozove pameti.

Na kraju sam sa Tamunom otišao na Zanzibar. Mislim da nikada nisam vidio ovako dobre plaže kao ovdje.

Jambiani plaža

Zanzibar je baš wow. Savršen za hedonisanje i uživanje. Plaže, kokos i more. Treba još nešto?
Afrika je trajala nekih mjesec dana, da bih kući kasnije proveo isto toliko, prije nego što sam se zaputio po prvi put u Bugarsku, pa kasnije u Atinu.

Od tamo sam jednim kasnim noćnim letom, zapucao ponovo za Tbilisi.

Ovaj treći boravak u Gruziji, bio je savršen. Nevjerovatan. Nikada u tako kratkom vremenu nisam imao priliku da vidim toliko nevjerovatnih stvari. Priroda ovdje je prosto savršena. Snimio sam i ovaj video.

Mislim da je sa tehničke strane ovo najbolji video koji sam ikada napravio. Šta ti kažeš?

E da. Zaboravio sam ti ispričati nešto.

Negdje u toj pauzi između Afrike i Gruzije, sa najboljom avio kompanijom na svijetu, Qatar Airwaysom, odveo sam mamu na Sejšele.
Putovanje na Sejšele
Oduvijek sam želio svojoj mami da priuštim nešto ovako. Toliko toga je učinila za mene u životu. Niko kao ona i tata i moja baka se tako nesebično raduju mojim uspjesima. Nikome kao njima nije stalo da je meni dobro. Ali mama je jedna. Čini mi se da ona uvijek samo radi za nas oko sebe, a sebe samu stavlja na posljednje mjesto. Zaslužila je i ona da se odmori. Da doživi odmor iz snova barem jednom u životu. Evo pogledaj kako nam je bilo.  Tih deset dana bilo je savršeno. Plaža. Laganica. Mama i ja. Imam osjećaj da smo se sada još dodatno povezali nekako. Bilo je kao iz snova. Majke mi. 🙂

Sa Sejšela sam stigao kući u utorak veče, da bi u srijedu već imao let za Brazil. Samo prespavao, prepakovao neke stvari i na put. Konačno u Brazil. Konačno u Rio. Čovječe moji snovi se ostvraju!

Idem tamo gdje sam oduvijek sanjao da ću biti.

Ovo se zaista dešava.

Kada pogledam sa ove tačke, putovanje po Južnoj Americi bilo je moje najveće putovanje ikada. Dva nestvarna mjeseca u kojim sam posjetio Brazil, Boliviju, Čile, Ekvador i Kolumbiju. Pet zemalja, 23 grada, 12 letova, ne znam ni sam koliko hiljada pređenih kilometara.

Statua Isusa Rio Salar de Uyuni

Boravio sam u kućama mnogih nevjerovatnih ljudi, kroz koje sam imao priliku da doživim njihovu zemlju na najbolji mogući način. Da je upoznam. Onako istinski. Posebno me oduševio moj brazilski brat Nejtan. Vjerovatno najveći poznavaoc Ex Yu istorije i veliki zaljubljenik u naš kraj. Čovjek je bio više puta u Sarajevu i Zagrebu, nego u Riju.

Ako bi me pitao koje mi je omiljeno mjesto koje sam posjetio na ovom putovanju, bio bi to bez sumnje on, Rio de Žaneiro. Bojao sam se da neću morati ime bloga da mijenjam ako me razočara, ali ispade joj magičniji nego što sam zamišljao.

Kolumbija me je isto oduševila. Možda najdivniji narod Južne Amerike stanuje ovdje. Ekvador je bio najveće iznenađenje. Zaljubljen sam u njega. Kito vjerovatno drugi najljepši grad na ovom putovanju.

View this post on Instagram

Da je Amazon zemlja, bio bi 9. najveća na svijetu. Kako i ne bi kad se prostire na čak 9 zemalja Južne Amerike. Najveći dio svakako pripada Brazilu, ali Kolumbija, Peru, Venecuela, Ekvador, Bolivija, dvije Gvajane i Surinam imaju svoj dio. Kad si ovdje, čuješ neke nestvarne podatke. 1. Ekosistem prašume Amazon, čini dom za više od 40,000 vrsta biljaka, 1,300 vrsta životinja, 3,000 vrsta riba i preko 2,5 miliona insekata. 2. Oko 25% svih lijekova koji se koriste kod nas, dolazi iz Amazona, kao i čak 70% lijekova za rak. Ali, zanimljivo je da je manje od 1% biljaka istraženo je od strane naučnika. Zamisli samo koliko još prostora imamo za napredak i liječenje! 3. Preko 3,000 različitih vrsta voća, nalazi se ovdje, od kojih se u Evropu uvozi nešto manje od 200. 4. Preko 80% hrane koju jedemo ti i ja, potiče iz Amazona. Tu se misli na čokoladu, kafu, rižu, krompir, banane, kukuruz i mnoge druge stvari. Kad slušam sve ovo, jedino što mi prolazi kroz glavu je zahvalnost. Zahvalnost da imam priliku da doživim sve ovo. Što mi je onaj gore omogućio da kročim ovdje. Ej, pa ja sam na ulazu u Amazon. Kako to samo dobro zvuči… Powered by @raiffeisen_bank_bih

A post shared by RIO priče sa putovanja ♥ (@rio_price_sa_putovanja) on

Bolivija i Čile isto divni. Ma Južna Amerika je moj najdraži kontinent. Tu više nema priče.

I eto. To bi nekako bilo ti što se tiče ove godine. Sad dok pišem sve ovo, vidim da se toliko toga izdešavalo. Kao nikada do sada. A imam osjećaj da sam tek počeo.

Koji su planovi za 2019. godinu?

Prije svega, znam da će 2019. da gori. Ma biće to najbolja godina do sada. Već vidim kako se sve kockice fino slažu.  Na putničkom planu, sa Qatar Airwaysom idem u Da Nang u Vijetnamu u martu. Znaš ono mjesto gdje je ovaj most sa rukama?
Da Nang
Credits: vietnamplus.vn

E ovdje baš idem.

A nakog toga vjerovatno ću u Jordan ili Izrael sa Dejanom. Evo trenutno pravimo te planove. A tamo na ljeto ko zna. Ako Bog da pa bude zdravlja, pa se napravi neka tura po Centralnoj Americi ili Karibima. Južna me je toliko oduševila da hoću još latino putovanja. Još latino ljudi. Muzike. Da mi sve bude još više latino ove 2019. godine.

Plan mi je da i do kraja prve polovine godine objavim svoju prvu putopisnu knjigu. “Pisma iz Južne Amerike” će se zvati. Evo i korice kako će vjerovatno izgledati.

View this post on Instagram

Toliko stvari se izdešavalo u Južnoj Americi da o pola stvari ne stižem da pišem. Samo o Brazilu sam onako naškrabao sa strane nekih 40-tak strana utisaka. Stvari koje još nisam objavljivao. Zato sam odlučio da sve ovo što nista imali priliku da čitate, skupim u jednu knjigu😊 Pisma iz Južne Amerike će se zvati. Evo imaju korice ispod kako će naslovan izgledati. Hoću nekako da sve bude na jednom mjestu. Pet zemalja, 23 grada, 11 Couchsurfing smještaja, 12 letova, dva odlaska u policiju, jedan ukraden telefon, bezbroj divnih ljudi koje sam upoznao tokom ovog vremena. Nisam siguran kako će sve to izaći na kraju. Nikada nisam pisao ovako nešto. Ali potrudići se obećavam 😉

A post shared by RIO priče sa putovanja ♥ (@rio_price_sa_putovanja) on

Mnogo se radujem tome iskreno.

Na poslovnom planu, cilj mi je da održim nekoliko kurseva na temu SEO optimizacije i copywritinga, a planiram i da napravim prvu društvenu igru za Banjaluku. Već se radi na njoj. Ali pss. Nikome ni riječ. To je iznenađenje.

Ali najbitnije od svega je da je zdravlja. Sve ostalo će se samo nekako desiti. Nađe se uvijek način.

Šta tebi želim u 2019. godini?

Prije svega da si zdrav. Bez zdravlja ništa. Džaba sva putovanja, pare i ko zna šta još, ako nema zdravlja. Vodit računa o sebi, hrani se pravilno i kreći se. Neki sport bi bio super, barem malo. Znam da možda nis taj tip, ali natjeraj se. Posveti vrijeme sebi.

Pusti posao koji ne voliš. Pusti ljudi koji ti isisavaju energiju. Radi stvari koje zaista želiš. U kojim uživaš. Stvari zbog kojih ćeš sa radošću otvarati oči svakoga jutra kada ustaneš. A ako svako jutro ustaneš i pogledaš se u ogledalo i vidiš da danas nije dan koji bi htio da imaš, mijenjaj nešto. Ne dozvoli da te uvuku u te “ćuti i radi priče”. Ti zaslužuješ da živiš svoj san i nemoj pristajati na ništa manje od toga.

Želim ti srećnu godinu i sve ono što bih poželio sebi i svojim najbližima, želim i vama. Neka u ovoj 2019. sve bude po tvom 🙂