Šta sam radio i gdje sam bio u 2021. godini i šta planiram naredne godine?

Evo ljudi. Završila se još jedna godina. Kakva god da je bila, siguran sam da ćemo pamtiti samo ono najbolje.

Ako pogledam ovu 2021. iz svog ugla, bila je ovo bez dileme jedna od boljih godina kada su putovanja u pitanju. Mnogo projekata i putovanja.  Dvadeset zemalja posjećenih, od kojih 11 novih i preko 50 novih gradova. Pokretanje moje putopisne emisije na ATV televiziji “Po svijetu sa Robertom Dacešinom”, te dogovor saradnje za novu. Preko 50 novih polaznika na MDA. Rad na novim knjigama.

Ali idemo redom.

Moje prvo putovanje u ovoj godini bila je dvomjesečna tura po Centralnoj Americi. Zajedno sa Enom, Milanom, Darom, Vesnom i Brankom, obišao sam Meksiko, Panamu, Kostariku, Nikaragvu, Honduras i Gvatemalu, a svratio sam i do svoje sestre u Čikago da je vidim nakon dugo godina i proveo deset dana u ovom sjajnom gradu.

Od zemalja u Centralnoj Americi, Meksiko mi je neprevaziđen, a grad koji mi se posebno dopao je Guanahuato, kojeg stavljam na listu najljepših gradova koje sam ikada vidio.

Nekako, sa jedne strane je tako šaren i sladak, a sa druge strane, imate mjesta poput ovog.

Obišli smo osim njega i dobar dio Jukatana, a bio sam i u Meksiko sitiju, a o tome stižu videa i blogovi uskoro.

Panama mi je bila pravo iznenađenje i zemlja koju bih vjerovatno ponovo rado posjetio, jer sa jedne strane imaj taj kolonijalni šmek, a sa druge, visoke nebodere i pješčane plaže, koje čine da se osjećaš kao da si u Majamiju.

Upoznao sam ovdje i jednog sjajnog momka imena Goran, koji je iz Srbije, a koji radi kao turistički vodič u ovoj zemlji. Ukoliko vam treba pomoć za obilazak Paname, on je prava osoba, a ukoliko vas zanima šta se sve može vidjeti ovdje, napisao sam ovaj vodič za putovanje o njoj.

Nakon Paname, išao sam u Kostariku i ako biste me pitali za koju bih zemlju Centralne Amerike, ne računajući Meksiko rekao da je najljepša, bila bi to ova. Pogledajte samo kako nestvarno ovaj vodopad izgleda.

Llanos de Cortes vodopadi

Ili ovaj.

Rio Celeste Kostarika

A dok ste ovdje, velika je šansa da ćete vidjeti i lenjivce.

Lenjivac Kostarika

Za sve koji uskoro planiraju u Kostariku, evo vodič o putovanju u ovu zemlju.

Nakon Kostarike, išli smo u Nikaragvu, za koju sam isto pisao vodič za putovanje, te potom Honduras, jednu od najopasnijih zemalja na svijetu. Bilo je to prava avantura.

Na kraju ture, posjetili smo predivnu Gvatemalu u kojoj smo zbog vremena, proveli svega pet dana, ali koja je vjerovatno prva zemlja Centralne Amerike u koju ću se vratiti, jer nekako ima sve. Divlju prirodu, predivne gradove i sjajne ljude.

Po povratku kući, putovao sam malo Bosnom i Hercegovinom, te promovisao njene ljepote, a zajedno sa Turističkom organizacijom Republike Srpske, snimili smo i serijal od devet videa, o naljepšim skrivenim mjestima naše regije, za koja malo ko zna.

Jedno od tih je i tek otvorena Vaganska pećina kod Šipova.

Kao i via ferrata na Romaniji, sjajna za sve koji žele da osjete adrenalin.

A za ljubitelje istorije, obišli smo skriveni lokalitet kod Ljubinja, u kojem imate preko 1000 stećaka na jednom mjestu, a za koje gotovo da niko i ne zna.

Uz to, sarađivao sa turističkom organizacijom grada Šibenika, gdje smo snimili ovaj video o gradu. Obožavam Šibenik i omiljeni mi je grad u Hrvatskoj.

Nakon putovanja po BiH, išao sam u Egipat u sklopu promo putovanje koje je organizova Filip travel i bio mi je to drugi put u ovoj zemlji, a ovoga puta sam napravio dosta tekstova i videa o njemu.

Za one koji žele da znaju više o putovanju u Egipat, tu je ovaj video vodič.

Za one koje zanima šta vidjeti, snimio sam ovaj video samo o mjestima koje vrijedi obići.

A za one koji bi željeli da znaju kako se cijenkati, imam i poseban video o tome.

Na mom blogu nalazi se i nekoliko tekstova o zemlji, a preporuka je da pročitate onaj o Misteriji Tutankamonove grobnice i njegovom prokletstvu i tekst o Egipatskim mitovima i legendama.

Nakon Egipta, ponovo sam putovao malo po regiji, te sam imao saradnju sa turističkom organizacijom grada Budve, a sa mojim drugarima iz agencije Active Holidays Bosnia, radili smo i promociju NP Sutjeska, te snimili meni lično jedan od boljih videa do sada.

Potom sam sa mojim prijateljem Markom vodio turističku grupu za Brazil, te išao na putovanje sa 15 drugih ljudi i bilo je zaista sjajno vratiti se u jednu od mojih omiljenih zemalja ponovo i opet doći u najljepši grad na svijetu, moj Rio.

Ovoga puta, zavirio sam čak i najveću favelu Južne Amerike, i to noću, a video o tome možete pogledati ispod. Ostala videa iz Brazila, nalaze se na mom YouTube kanalu.

Po povratku iz Brazila, imao sam turu sa Enom po Baltiku i tu se zaljubio u Talin i divnu Estoniju. Mislim da mi je ovo sada jedan od najdražih gradova koje sam ikada obišao.

Koga zanima više o ovom gradu, pisao sam ovaj putopis o njemu, kao i Rigi, koja je isto kul. Jedina zemlja koja mi se mislim nije dopala na Baltiku je Finska, koja je preskupa brate. Kila jabuka šest evra. Ma daj bježi.

Po dolasku sa tog puta, otišli smo kratko u Albaniju snimiti dva videa za moju putopisnu emisiju, i moram priznati da me Albanija pozitivno iznenadila.

A uz to, radio sam i kampanju za Sara vodu, o našim vodopadima. Ideja ove kampanje je bila da putujemo po Bosni i Hercegovini 24 sata sa ciljem da vidimo koliko vodopada možemo obići u tom periodu, a evo kako je to ispalo.

I na kraju godine, imao sam priliku da odem u Emirate i Oman. Posjetio sam Abu Dabi i Dubai od koji nisam previše očekivao, ali koji su me oduševili zaista.

Abu Dabi Emirati

Ako već niste bili, morate otići u Dubai, jer čak i ako kao ja, niste u fazonu ovih gradova, zaista su moćni. A dok ste tamo, nemojte propustiti otići u divni Oman, zemlju sa rekao bih, najboljim ljudima koje sam upoznao u posljednje vrijeme.

Sad dok ovo pišem, osjećam da sam propustio dosta stvari. Snimali smo još toliko videa i pisao sam mnogo drugih tekstova, ali sve to možete pronaći na mom YouTube kanalu i ovom blogu koji upravo sada čitate.

Koji su planovi za 2022. godinu?

Prije svega, znam da će 2022. da gori. Ma biće to najbolja godina do sada. Već vidim kako se sve kockice fino slažu.  Na putničkom planu, već imam dogovorenu turu za Šri Lanku u martu. Ako hoćeš, možeš se i ti prijaviti na nju ili neko drugo putovanje koje će biti u budućnosti. Možda neki Bali, šta misliš? Ili možda Kuba? Samo mi ostavi svoj mejl na dacesin1989@gmail.com i stavljam te na listu za naredna putovanja.

A do marta, ako Bog da zdravlja i granice se ne zatvore, idem u Italiju, Vatikan, San Marino, Ukrajinu da snimam Černobil, Zanzibar, Egipat u sklopu saradnje sa njihovom ambasadom i možda se ubaci još nešto. U maju idem da pješačim Camino de Santiago i prehodam 800 kilometara po sjeveru Španije, a nakon toga vidjećemo, volim kada je spontano.

Osim toga, završio sam i novu putopisnu knjigu, onu sa putovanja Azijom iz 2019. godine koja će uskoro izaći, a radim već na dvije nove o BiH koje će isto izaći naredne godine. A uradiću reizdanje knjige o Banjaluci iz 2017. godine, tako da naredne godine, ako sve bude po planu očekujte četiri knjige od mene.

Snimaću i treću sezonu svog putopisnog serijala, raditi svoj kurs marketinga i ko zna šta još.

Ali samo daj Bože zdravlja. Sve ostalo će se samo nekako desiti. Nađe se uvijek način.

Šta tebi želim u 2022. godini?

Prije svega da si zdrav. Bez zdravlja ništa. Džaba sva putovanja, pare i ko zna šta još, ako nema zdravlja. Vodit računa o sebi, hrani se pravilno i kreći se. Neki sport bi bio super, barem malo. Znam da možda nis taj tip, ali natjeraj se. Posveti vrijeme sebi.

Pusti posao koji ne voliš. Pusti ljudi koji ti isisavaju energiju. Radi stvari koje zaista želiš. U kojim uživaš. Stvari zbog kojih ćeš sa radošću otvarati oči svakoga jutra kada ustaneš. A ako svako jutro ustaneš i pogledaš se u ogledalo i vidiš da danas nije dan koji bi htio da imaš, mijenjaj nešto. Ne dozvoli da te uvuku u te “ćuti i radi priče”. Ti zaslužuješ da živiš svoj san i nemoj pristajati na ništa manje od toga.

Želim ti srećnu godinu i sve ono što bih poželio sebi i svojim najbližima, želim i vama. Neka u ovoj 2022. sve bude po tvom 🙂