Putovanje u Briž

Belgija – putovanje u Brisel, Briž i Ostende

Samo smo se pogledali, rekli ‘Idemo’ i kliknuli na ‘Book this flight.’ Bješe to sedmodnevni trip koji je uključivao 6 zemalja i još toliko gradova. Ni slutili nismo da će to biti sedam najnezaboravnijih dana, nešto najbolje što će nam se desiti. Imali smo sreće što smo našli totalno jeftine povratne avio-karte preko dobro poznate travel platforme Skyscanner’ u iznosu od svega 25 eura sa polazištem u Trevisu u Italiji te krajnjom destinacijom u Briselu, Belgija.

No u početku su samo dvije zemlje bile u planu, Belgija i Holandija te gradovi Briž, Brisel i Amsterdam.

Ali krenimo ispočetka. Rano jutro, 27. januar, Maribor, Slovenija.

Nikola i ja trčećim korakom jurimo ka autobuskoj stanici gdje nas čeka prevoz za Ljubljanu.

Ljubljana glavni grad Slovenije

Stižemo u Ljubljanu poslije nekog vremena gdje se dajemo u jednosatno obilaženje te naposljetku na topli čaj prije negoli krenemo za talijanski Treviso gdje nas poslijepodne čeka let za Charleroi (Brussels), Belgija. Iako ne provodimo mnogo vremena u Ljubljani, taj grad me posebno očarava ponajviše zbog svog baroknog stila gradnje pomiješanog sa kulturom i gradnjom koju je donijela austro-ugarska monarhija.

Podne je, a mi smo već u Trevisu u Italiji gdje nas za 3 sata čeka let za Belgiju. Treviso obilazimo uzduž i poprijeko, osvajamo svaki ‘ćošak’ te opet ostajemo fascinirani arhitekturom i kulturom, gdje za se za razliku od Slovenije i baroka, ovdje susrećemo sa tipičnom renesansom iako je grad jedno vrijeme bio pod utjecajem austro-ugarske monarhije, kojoj su pružili sjajan otpor te se u Trevisu danas ne može naći gotovo nijedan trag te iste monarhije.

Treviso gradić u Italiji

U 15h smo već u zraku te ubrzo, za sat i pol stižemo u Belgiju. Iz Charleroia sjedamo na autobus za Briž gdje imamo već bukiran smještaj za tu istu noć (bar smo tako mislili).

U Briž stižemo navečer nekada oko 21h, i od silnog uzbuđenja već se dajemo u obilaženje, i traženje svih tih poznatih mjesta, građevina, ‘bara’ koje smo do tada viđali samo na ‘travel’ video snimcima te slikama. U jednom danu upoznajemo tri različite kulture, tri različita stila gradnje, tri vrste kultura i pitamo se ‘može li bolje od ovoga?’

Za sam centar Briža može se reći da predstavlja muzej za sebe. Netaknute srednjovjekovne građevine koje su pod zaštitom UNESCO-a vas ne ostavljaju ravnodušnim.

No, iako je noć na svojim fotoaparatima već imamo na desetine slika. Oko ponoći odlučujemo da se malo ugrijemo te pronalazimo neki klub gdje jednostavno moramo da probamo ta famozna belgijska piva koja i nisu baš tako jeftina (5 evra- točeno).

Ne probasmo samo jedno, ne probasmo ni dva, nego tri. I moram priznati da naša (balkanska) piva i belgijska te holandska ne idu u istu rečenicu. Već je dva sata iza ponoći, a mi pomislismo da je možda krajnje vrijeme da potražimo hostel u kojem ostajemo. Hostel je na drugom kraju grada!

Nakon pola sata  stižemo na odredište da bi saznali nešto što će obilježiti naše putovanje (jedno u nizu obilježlja); hostel je zatvoren već 3 dana te ostaje zatvoren još nekoliko. Svjesni smo da se nalazimo u nezavidnoj situaciji, pronaći novi hostel u to doba je skoro nemoguće, a niti je isplativo, te nam ostaje samo jedna opcija, a to je autobuska stanica.

Dolazimo do stanice, no imamo šta vidjeti; ZATVORENA!

Dakle, januar je, sjeverozapad Evrope, udaljeni smo 30 kilometara od Sjevernog mora, ‘solidnih’ 2 stepena Celzijusovih vani. Ne zna se ko je sretniji, Nikola ili ja. Ipak, sjedamo na obližnju klupu, oblačimo na sebe svu moguću odjeću koju smo ponijeli sa sobom te pokušavamo utonuti u san. On (Nikola) uspijeva, kao i obično, dok meni samo što suza ne krene na oko. Uspijevam zaspati ukupno 20 minuta. Negdje oko 5:30 ujutro, čujem kako neko vuče kofere što me automatski budi iz ‘polusna’ te shvatam da je autobuska stanica ponovo otvorena.

Budim Nikolu te se za doslovno 10 sekundi već nalazimo unutra, na toplom i sigurnom. Nedugo nakon toga, oko 7h već smo u vozu za Ostende, gradić na obali Belgije. Put traje kratko, 20 minuta. Sa sigurnošću mogu reći i u svoje i u Nikolino ime da je Ostende na nama ostavio najljepši utisak, ne grad kao grad, nego ta obala, to nemirno more, nepregledna plaža, evropska Kopakabana reklo bi se, a glasanje albatrosa te sam njihov prizor je nešto posebno. Našoj sreći se ne nazire kraj.

Ostende katedrala

Sjeverno more, plaža i sve ostalo što dolazi sa tim napunilo je naše baterije nakon iscrpljujuće noći te se vraćamo u Briž gdje smo u potrazi za hranom i dodatnim punjenjem baterija.

Ostende plaža

Nismo bili te sreće, a ni financijske mogućnosti da probamo tradicionalna belgijska jela, te se upućujemo u obližnji McDonalds (tipični low-budget eating). Nastavljamo sa obilaskom Briža, ovaj put u prisustvu dnevne svjetlosti te Briž doživljavamo na skroz novi način. Gospina Crkva (Onze-Lieve-Vrouwekerk) je jedna od napoznatijih znamenitosti u ovom srednjovjekovnom belgijskom gradu čiji cigleni toranj ima visinu od 122 metra te ga čini jednom od najviših građevina u svijetu načinjenom od opeke.

Unutar crkve se nalazi jedina skulptura Michelangela koja je uspjela ‘izaći’ iz Italije još za vrijeme njegovog života. No, najpoznatija znamenitnost Briža jeste gradski zvonik (belfry) u kojem se nalazi kariljon sa 48 zvona. Vrijedi još spomenuti gradsku vijećnicu te općinski sud koji izgledaju fantastično i netaknuto.

Slikovni rezultat za briz belfry

3 sata je poslijepodne, a mi smo već u vozu za Brisel te teškog srca napuštamo Briž. Za Brisel su nam mnogi rekli da je dovoljan jedan dan da se obiđe, pa čak i manje što mi je zvučalo suludo. Milionski grad, prijestolnica Belgije te Evropske Unije. No ipak su bili upravu. Doista je dovoljan jedan dan, osim ako ne planirate posjetiti neke od znamenitosti koje se nalaze malo izvan grada. Mi se ipak držimo samog centra, sa ponekim odstupanjima. Sam glavni trg (Grand Place) je kao iz bajke, iako je isti stil gradnje (kao i u Brižu).

Tu se isprepliće Gotika, Barok te stil gradnje iz vremena vladavine Luja XIV. A onda imate dio grada gdje se nalazi Evropski Parlament poznatiji kao Berlaymont, gdje zasjedava Evropska Komisija koji je izgrađen u modernom stilu.

BelgijaNe želimo da odemo iz Brisela, iz Belgije općenito jer je naša sljedeća stanica Amsterdam, a da ne probamo belgijske vafle. Jedan, dva, tri, dobro Nikola nećemo više da u Amsterdamu ne bi živjeli čisto od zraka. Već ranije smo odlučili da nećemo noćiti u Briselu, nego smo bukirali liniju sa Flix autobusom do Amsterdama, koji kreće u 3h ujutro.

P.S. Priča o Amsterdamu stiže za vikend.