žurka Zakintos

Zakintos – tamo gdje su najbolje žurke u Grčkoj

Ako ne znate gdje da odete a da doživite pravu avanturu, provod, zabavu, odmor i uživanje u jednom, definitivno posjetite Zakintos. Avionom ima let za Kalamaki, ali se autom i busom može vidjeti mnogo više gradova usput s obzirom da idete na krajnji jug Grčke. Zamislite nekoliko sati putovanja pored mora i upoznavanja sa svim dijelovima Grčke.

Kad stignete u luku Kyllini, prije nego dođete na red na trajekt, obavezno obiđite naselje u užem krugu, predivno je. Mali restorani su blizu obale i nisu skupi. Uglavnom je sve pristupačno. Ima nekoliko vjerskih objekata koji su specifični za fotografisanje.

Onda jedno sat vremena voznje trajektom do ostrva. Ja sam bila u mjestu Laganas, ali Zante stari grad je mnogo elegantniji, ljepši i ima bolju ponudu, a i nije daleko od Laganasa, svega 8 km. Veliki broj apartmana je preko puta plaže i idealan za sve one koji hoće neki blesav provod. Plaže su okej u Laganasu, ali ono što mnogi ne znaju je da ako idete preko agencija, ne morate prihvatati da plaćate basnoslovne cifre za privatne plaže. Ako niste krenuli autom nego busom, imate besplatan gradski prevoz do svake privatne plaže i vožnja traje nekih 10ak minuta, a ulaz i ležaljke možete platiti naručivanjem pića.

Te privatne plate su savršene! Malo je reci savršene. Raj na zemlji bukvalno. Pretežno su mlađi na tim plažama i kafić je odmah iza. Mediteranska muzika u pozadini sve vrijeme. I horizont. Na Banana Beach je najljepši horizont, a na St. Nicholas Beach imate sve za sportske aktivnosti. Tu bi se moglo vječno uzivati, ali ipak ima jedna najljepsa plaža na svijetu za koju se mora izdvojiti dan.

Navagio beach, prevashodno Sveti Đorđe plaža, na kojoj se nalazi brod koji se tu nasukao 80-ih godina. E ta plaža je na skroz drugoj strani ostrva. Trebate se prijaviti kod nekoga od lokalnih prodavaca karata koji su na svakom ćošku da je posjetite.

zakintos putovanje

Cijena je oko 25 evra, ali vrijedi. Može se doći iznad nje na stijene kopnom u slučaju da hoćete da napravite selfie sa najljepšom pozadinom na svijetu ili da idete kruzerom sto je možda još bolja varijanta pa da dođete direktno na plažu. Mi da ne bismo propustili kupanje taj dan zbog malo duže voznje u kojoj smo svi uživali, stali smo na sred otvorenog mora da se kupamo. Nema ljepšeg osjećaja. Samo more nebo i ljudi koji uživaju isto kao i vi. Na kruzeru imate sve, tako da bolje ne nositi nikakvu hranu sa sobom.

Malo se zaljulja ponekad pa cure momcima znaju pasti u krilo, dešavalo se. A ne stignete ni popiti pivo kako treba a vec su se svi složili da se stane jos jednom da se obiđe plava špilja. Ona je iskreno izvanredna. Ogromna je i unutra je na nekim mjestima šuplja pa ulazi voda sa svih strana. Urnebesan prizor. Ja nisam bila ponijela sočiva jer je čitav dan kupanje pa kad sam se vratila na brod samo sam vidjela ljude kao žabice, svi skaču i svi srećni.

Kad smo stigli skoro na Navagio plazu, more se uzburkalo pa je trebalo malo duže da pristanemo uopšte. Tu je ograničeno vrijeme boravka pa smo imali pola sata da se okupamo i slikamo. To je najljepša plava boja mora na svijetu. Isto kao da ste u bajci. Najljepša priroda na svijetu je tu. Ne znate gdje prije da gledate. Nema riječi da se opiše ta ljepota. Evo i sad dok se sjećam, kao da sam tamo. Avantura za 110! Ne znam uopšte kako toliko dana i toliko lijepih destinacija sa ostrva staviti u jedan tekst.

Ja sam istraživala malo više pa sam pješke krenula da obilazim mjesta oko Laganasa i predivna su sva. Našla sam neke napuštene crkve i sklonila se tu od kiše i uzivala u svetoj zemlji. Odjednom se pojavi polje maslina pored puta na dionici gdje nema kuća. I onda niotkuda neki ljubazni prodavac grožđa.

Ja sam se kupala u mjestu Argasi, tu nema gužve isto. U Kalamakiju sam tražila namjerno jedan restoran gdje sam vidjela da ima bazen i neka dobra muzika. Tu nisam mogla da ostanem u izlasku jer mi se malo vise išlo u Zante. On je malo više moj fazon sa kočijama, elegantnim trgovima i zanimljivim sadržajima. Čak im se i trg zove Trg eminentnih građana. Kad neko pita sta je odmor i uživanje, ja bih rekla to.

Ako neko voli izlaske u diskoteka do ranih jutarnjih sati onda se može pronaći u Laganasu, tu zabava počinje oko 12, a u nekim lokalima tek u 2. Tu je stvarno ludnica. Svega ima i sve se nudi. Zabava se završava oko 5 i onda svi nastavljaju parti ispred svojih apartmana ili u njima. Zato svi spavaju do 2 popodne i to je idealno za nas koji volimo uživanje na plazi jer ne da nema guzve nego niko ne dođe na privatnu plazu prije 4. Do tad se vi iskupate i onda ste za druženje.

Suvenira imate posvuda, a za pravi šoping pravac u Zante, sve je tamo.
Imate da obiđete i ostrvo kornjača kao i mala skrivena ostrvca koja nisu u ponudi ali su pravo blago ako naletite na njih. A ko istražuje, taj ce i naći. Ja sam otkrila malu pećinu ispod nekog lokala. Bas je sakrivena, ali nije mračna. Tu se prodaju antikviteti.

Ne kažu džaba da je Zakintos mjesto gdje se spajaju pakao i raj. Pa vi birajte sta vam više odgovara, a možete i oboje.