Putovanje u Atinu - Akropolj

Putovanje u Atinu

Nakon uspješne organizacije i uspješno provedenog putovanja Balkanom 2015. godine, odlučio sam nagodinu organizirati slično putovanje našim osobnim automobilom. Izbor za to ljeto je pao na putovanje u Atenu. Cijelo putovanje trajalo je deset dana, prešli smo tri tisuće kilometara i obišli tri države moji roditelji i ja.

Sve je počelo ujutro 1.7.2016. kad smo krenuli iz Valpova te se s našim starim Renaultom zaputili prema Skopju. Imali smo turbulentni dan jer je auto nakon 200 prijeđenih kilometara imao nepredviđenih problema s auspuhom te se put odužio do navečer. Na makedonskoj granici počelo je jako nevrijeme i pljusak te smo se nekako probili do centra grada. Pronašli smo zakazani smještaj te je prestala kiša.

Na glavnom gradskom trgu smo se našli s mojim prijateljima Dejanom i Nebojšom iz Kavadaraca te otišli na večeru. Nakon večere i šetnje centrom grada zaputili smo se na noćenje. Sljedeće jutro smo se zajedno uputili na obližnji Kanjon Matke.

Kanjon Matka

Inače Matka je proglašena spomenikom prirode i godišnje ju posjeti mnogo turista. Mi smo se osobno uvjerili u to ujutro. Šetnjom uz rijeku došli smo do manastira i restorana gdje smo popili kavu. Nakon šetnje nazad rastali smo se na par dana. Mi smo produžili dalje preko Gostivara i Tetova prema Nacionalnom parku Mavrovo.

Nacionalni park Mavrovo

Tamo smo stigli prekrasnom planinskom cestom kroz šumu, punom uspona. Izbili smo na veliko Mavrovsko jezero i vozili se na drugu stranu do poznate potopljene crkve. Cijelo područje je izgrađeno s kolibama za odmor, a pored crkve ima nekoliko restorana. Tamo smo malo stali, pogledali jedno od 10 top destinacija Makedonije i produžili dalje cestom prema Debru. Putem smo prošli pored poznatog manastira sv. Jovana Bigorskog.

Izbili smo u Debar i nastavili prema Strugi. Putem smo našli majstora zavarivača da nam popravi auspuh te došli u Strugu.

Struga Makedonija

Centar grada je prepolovljen brzom i čistom rijekom Crni Drim, a oko ušća su plaže. Nakon obilaska Struge otišli smo u Ohrid pronaći zakazani apartman. On se nalazi u starom dijelu grada, drugi red do obale, s pogledom na jezero. Prošetali smo se gradom i otišli na večeru, gdje smo se našli s prijateljem Mitkom, a druženje smo nastavili kod njega na kavi. Sljedeći dan smo za ujutro planirali posjet sv. Naumu, ali je taj dan baš bio svetac i bile su ogromne gužve pa smo odustali.

Ohrid Makedonija

Nastavili smo ujutro put prema Bitoli pa onda prema Grčkoj. Sljedeća stanica bila nam je poznata Meteora. Zbog promjene vremenske zone (što mi nismo znali) zakasnili smo na ulaz u manastire pa smo ih mogli razgledati samo izvana, ali i to je bilo dovoljno. Nakon toga nastavili smo se spuštati prema obali te smo stali na mjestu gdje je bila odigrana Termopilska bitka.

Termopilski klanac Grčka

Vidjeli smo Leonidin spomenik i muzej, blizu obale. Taj dan smo imali noćenje zakazano u jednom gradiću 40 km od Termopila u unutrašnjost. Ispostavilo se da je na velikoj nadmorskoj visini i po noći smo se vozili planinskom cestom. Jedan dio nas je navigacija vodila makadamom kroz polja, a onda strmim usponima. Na jednoj serpentini dočekala nas je krava, negdje oko 11 sati navečer…

Na kraju smo uspjeli naći mjesto i hotel te prenoćili. Ujutro smo prošetali mjestom  i vidjeli da je to popularno odredište za noćenja po ljeti zbog ljetnih vrućina. Nastavili smo dalje, ostalo nam je još zadnjih 200 km do Atene. Na prilazu Atini stali smo ispred vojnog aerodroma gdje se nalazi Muzej grčkog ratnog zrakoplovstva. Na žalost nisu nas pustili jer je otvoren za posjetitelje samo vikendom. Stigli smo u hotel nakon lude vožnje kroz gradske gužve.

Odmorili smo se malo u hotelu te prošetali na večeru i po nekim važnijim gradskim ulicama. Sljedeći dan ustali smo ranije i oko osam sati krenuli iz hotela u razgledavanje centra grada. Deset minuta hoda od hotela je glavni atenski trg- Sintagma. To nam je bila prva stanica, a onda i zgrada parlamenta i poznata mrtva straža. Pored parlamenta se nalaze veliki nacionalni vrtovi u kojima smo našli malo hlada za odmor pa smo nastavili prema ruševinama jednog hrama. Dalje smo prošli kroz najšareniju četvrt grada- Plaku. Tamo smo pronašli dosta zanimljivih suvenira i nastavili stazom gore prema Akropoli.

U najtopliji dio dana popeli smo se gore te čekali u redu za karte. Inače ulaznica za Akropolu je 20€, a ja sam kao student iz EU uspio dobiti besplatno (može vam pomoći na nekim mjestima pa svakako provjerite! ). Gore je puhao jak vjetar te se nismo dugo zadržali. Napravili smo krug po Akropoli, poslikali hramove i spustili se dolje na ručak. Nakon toga prošli smo pored velike gradske tržnice i otišli u hotel na odmor. Navečer je pala još jedna lagana šetnja i spremanje za polazak sutradan.

Partenon u Atini

Ujutro smo još jednom pokušali otići u muzej zrakoplovstva. Inače ja sam zrakoplovni modelar već dugo godina i to je moj „fah“. Na žalost uz sve molbe i pokazivanje članskih iskaznica aerokluba i Svjetske zrakoplovne federacije nisu popustili. Nastavili smo vožnju prema sjeveru gdje smo prošetali Lamiom, gradom od 200 km sjeverno od Atene. Prošetali smo se gradom, vidjeli glavni gradski trg i odvezli se u manje mjesto, 20 km dalje, na noćenje. Sljedeće jutro produžili smo još 500 km na sjever u Stari Dojran, grad na makedonskoj strani Dojranskog jezera. Pronašli smo apartmane za noćenje i dogovorili druženje s prijateljima u Kavadarcima.

Kavadarci

Posjetili smo podrume vinarije Tikveš i otišli na večeru u obližnji restoran. Navečer smo se vratili u Dojran na noćenje. Sljedeće jutro krenuli smo dalje na sjever i popodne došli u Beograd. Tamo smo ostali još taj i sljedeća dva dana na dva međunarodna natjecanja u zrakoplovnom modelarstvu. Prvi dan smo popodne imali trening s avionima na Beogradskom sajmu gdje sam upoznao kolege modelare iz Rusije. Navečer smo prošetali centrom grada, a sljedeća dva dana se natjecali. Osvojio sam na oba natjecanja treće mjesto i zadovoljan se 10.7. navečer vratio kući u Valpovo.