ušguli selo

Mojih 15 omiljenih destinacija

Kada me pitaju koja mi je omiljena destinacija koju sam ikada posjetio, nikada nije lako odgovoriti na to pitanje. Jednostavno, mnogo zavisi od tog nekog momenta koji imaš kada si tamo. Od ljudi koje upoznaš i sretneš na putu, koji često mogu da zasjene i najveće destinacije. Od osoba sa kojima putuješ. Pa čak, i neki običan faktor poput lošeg vremena, može da ti učini put manje ili više divnim.

Uzimajući sve ove stvari u obzir, u ovom tekstu se nalazi mojih 15 omiljenih destinacija i mjesta koja su na mene ostavila najveći utisak do sada. Uz to, pored svake destinacije, stavio sam i razloge zašto mi se toliko dopadaju, te šta je to što ih čini tako posebnim.

Moje omiljene destinacije – lista

1. Kolumbija

Kolumbija

Zašto mi se dopada Kolumbija: Ljudi, šarenilo, znamenitosti, hrana, dobra muzika na sve strane. Ma sve vezano za Kolumbiju je top.

U posljednje vrijeme sam primijetio da kada me neko pita koje je najbolje mjesto koje sam posjetio, obično, bez da unaprijed pripremim odgovor, kažem Kolumbija. Da li zbog činjenince da su mi o njoj pričali toliko loše, da smo se pomalo bojali odlaska tamo ili svog tog negativnog imidža koji se o njoj stvorio, ovo putovanje zajedno sa onim u Pakistan, predstavlja najveće putničko iznenađenje koje sam ikada doživio.

U 10 dana koje sam proveo ovdje, upoznao sam gomilu nevjerovatnih ljudi, posjetio prelijepe gradove, šetao pješčanim plažama, brao kafu na jednoj od plantaža u zemlji, jahao konje po šumama, vidio neke nevjerovatne lokalitete, kao što je rudnik soli u Zipakiri i zaista u svakom trenutku u potpunosti uživao u činjenici da sam barem ovako na kratko, stanovnik ove divne zemlje.

Ukoliko vas zanima kako je izgledalo ovo putovanje, na ovom linku nalazi se vodič za putovanje u ovu zemlju, sa svim potrebnim informacijama za organizovanje posjete Kolumbiji, a ispod sam ostavio i video koji sam snimio na ovom putovanju, u kojem možete vidjeti kadrove iz Kartahene, Medeljina, Bogote, Hardina i Gvatapea.

2. Brazil

Glava Šećera

Zašto mi se dopada Brazil: Pa Rio se nalazi u njemu.

Vjerovatno već i vrabci na grani znaju da je moj omiljeni grad na svijetu, jedan jedini, Rio de Žaneiro. Nikada nisam toliko maštao o odlasku u neko mjesto i nikada nisam bio toliko oduševljen boravkom na nekom mjestu kao tamo.

Apsolutno sve vezano za ovaj grad me je oduševilo i u potpunosti ispunilo moja očekivanja. Uostalom, na ovom linku se nalazi moj tekst o Riju, najsveobuhvatniji tekst o ovom gradu koji ćete pronaći na našem jeziku.

Pored Rija, imao sam priliku boraviti u Sao Paulu i regiji Minas, kod moje dobre prijateljice Flavije, te pobliže upoznati mentalitet ovog naroda koji mi se tako dopada. Svakako, jedna od mojih veliki želja je upoznati i druga mjesta Brazila, poput Fortaleze, Recifea, Belo Horizontea, kao i teritoriju Amazona i vodopade Iguasu.

Ukoliko vas zanima više o Riju, napravio sam ovaj video vodič o putovanju u ovu zemlju.

3. Sejšeli

Jelena Dacešin na Sejšelima

Zašto mi se dopadaju Sejšeli: Ovdje sam vidio naljepše plaže na svijetu i odmorio se kao nikada u životu.

Možda je činjenica da sam na ovo mjesto putovao sa svojom mamom doprinjela tome da Sejšeli postanu jedna od mojih najdražih destinacija ikada, činjenica je da je ovo ostrvo, pravi raj koji je Bog ostavio na našoj zemlji.

Počev od nevjerovatnih pješčanih plaža, koje se međusobno takmiče za titulu najljepše, divnih ljudi osmijeha koji topi i najtvrđa srca, te ukusne kreolske kuhinje, Sejšeli su zaista prava destinacija iz snova.

Ukoliko planirate putovanje na ovo predivno ostrvo i želite da saznate više o mom utisku svega što smo vidjeli, napisao sam ovaj vodič za Sejšele.

A ovdje je i video sa putovanja.

4. Portugal

Spomenik otkrića Lisabon

Zašto mi se dopada Portugal: Da mogu da biram samo jedno mjesto na svijetu gdje bih živio, bila bi to ova zemlja.

Kada ljude pitaju kako im se dopao Pariz ili Rim, većina ih obično kaže da im se dopalo, mada ima i onih koji se i ne oduševe previše. Postoje i oni kojima je Tajland previše natrpan, London previše skup, a Barselona preturistička. Ali, mislim da do sada nisam niti jednom čuo od nekoga da mu se Lisabon nije dopao, te da nije ostao oduševljen sa njim.

Tokom mog putovanja ovom zemljom, imao sam priliku da osim Lisabona, boravim još u Portu, Aveiru, Koimbri, Evori, Faru, Albufeiri, Lagosu, Sintri, Kabo da Roki i Azorskim ostrvima, te dobro osjetim duh ove zemlje. Oduševila me lokalna hrana, kao i ljudi, koji su topli i srdačni. Vino je isto tako savršeno, a o gradovima neću trošiti riječi, jer nisam siguran da li u našem jeziku postoje pridjevi da opišu koliko su lijepi gradovi u Portugalu.

A tek portugalski jezik, nešto najsavršeniji što postoji na svijetu.

Ako planirate putovanje u Portugal, napisao sam opširan vodič za putovanje u ovu zemlju.

Uz to, napisao sam i nekoliko putopisa iz mjesta u kojima sam bio.

Putopis iz Porta

Algarve I i II dio putopisa

Putopis iz Koimbre

Putopis sa Azorskih ostrva

Tekst o tome zašto je Harry Potter nastao u Portu

A ako želite još informacija o Portugalu, snimio sam i ovaj video o meni lično 10 najdražih mjesta za posjetu u zemlji.

5. Mjanmar

Mjanmar

Zašto mi se dopada Mjanmar: Čudesni hramovi, divni ljudi i jeftine cijene.

Nakon backpacking putovanja po Jugoistočnoj Aziji, tokom kojeg sam zajedno sa svojim prijateljem Igorom posjetio Vijetnam, Kambodžu, Laos, Maleziju, Singapur i Brunej, Mjanmar je zemlja koja mi je nekako najviše legla. Pored činjenice da su lokalni hramovi zaista nestvarno lijepi i da ima toliko toga da se vidi i radi, ljudi su potpuno neiskvareni ovdje.

Nekako, zemlje koje nisu pogođene masovnim turizmom i u koje turisti ne zalaze mnogo, obično kriju najbolje ljude, a takav je slučaj sa Mjanmarom. Čiste, neiskvarene duše, kakve rijetko gdje postoje na svijetu.

Uostalom, u ovom videu možda najbolje možete vidjeti, kakvi su ljudi ovdje.

6. Ekvador

Kilotoa jezero

Zašto mi se dopao Ekvador: Nevjerovatna priroda i egzotika ovog kraja.

Iako kada pričamo o putovanju u Južnu Ameriku, većina ljudi prvo vjerovatno pomisli na Brazil, Argentinu ili Peru, meni lično, Ekvador je nepravedno zapostavljena destinacija na ovom kontinentu.

Tokom perioda koji sam proveo u ovoj zemlji, vidio sam neka od najljepših jezera ikada, boravio u čudesnom Amazonu, šetao ulicama glavnog grada Kita koji je prelijep, te obišao još veliki broj divnih mjesta koje ova zemlja može da ponudi.

Ako se odlučite za putovanje u ovu zemlju, napisao sam i tekst o 10 najboljih mjesta koje ne smijete propustiti dok ste ovdje.

A napravio sam i ovaj video o svemu šta smo tamo vidjeli.

7. Vijetnam

hrana u Vijetnamu

Zašto mi se dopao Vijetnam: Nevjerovatna istorija, pravi šmek Azije i meni lično najbolja kuhinja na ovom kontinentu.

Sve dok nisam otišao u Mjanmar, Vijetnam je bio moja najdraža destinacija u čitavoj Aziji. Iako sam posjetio samo njegov centralni dio u koji spadaju gradovi Da Nang, Hue i Hoi An, naprosto sam se zaljubio u Vijetnam u svakom mogućem smislu. Mislim da ni mjesec dana ne bi bilo dovoljno da se obiđe sve od značaja ovdje.

Vidjevši koliko zemlja ekonomski raste, mislim da je sada idealna prilika da se ona obiđe, jer vjerujem da će u narednih nekoliko godina, postati mnogo komercijalnija destinacija i neki novi Tajland, jer zaista ima sve preduslove za to.

Za sve koji žele da znaju više o Vijetnamu, napisao sam ovaj vodič za putovanje u ovu zemlju.

Uz to, snimio sam i video od preko 20 minuta o svemu šta se može raditi u Vijentamu.

8. Gruzija

šarene kuće Tbilisi

Zašto mi se dopala Gruzija: Stari manastiri, nevjerovatna priroda i fantastična kuhinja.

Dugo sam razmišljao kako da Gruziju ubacim u prvih pet ove liste, jer nakon tri posjete tamo i oko mjesec dana koje sam proveo u ovoj zemlji, zaista gajim veliku ljubav prema njoj.

Smatram da je ovo najegzotičnija destinacija za koju mogu reći da je geografski blizu nama, jer iako je mnogi stavljaju pod Evropu, Gruzija ima neki potpuno autentičan šmek koji će vas oduševiti. Gradovi su prepuni istorije, ljudi su srdačni, hrana je potpuno jedinstvena i unikatna, kao i jezik, koji na prvu više liči na neki vilenjački, nego na nešto što pišu ovako blizu nama.

Ako vas zanima šta se sve može posjetiti u Gruziji, na ovom linku imate 25 najboljih mjesta koje ne trebate propustiti.

A napisao sam i dva putopisa u kojima se nalaze moja lična iskustva o posjeti ovoj zemlji.

Gruija prvi putopis

Gruzija drugi putopis

Ovdje i meni lično jedan od najboljih videa koji sam sam uradio.

9. Singapur

Zašto mi se dopao Singapur: Zemlja nalik ni na jednu drugu i jedan zaista poseban svijet.

Ako bih trebao da odaberem samo jednu zemlju koja je potpuno ispred svog vremena, bez dileme izabrao bih Singapur. Ova nekada mala ribarska luka, danas je jedna od najrazvijenijih zemalja svijeta, sa gotovo svim svjetskim kompanijama, koje imaju sjedište ovdje.

Ono što me je najviše oduševilo u Singapuru je nevjerovatna čistoća čitave zemlje, gdje je gotovo nemoguće na ulici vidjeti bilo kakav papirić ili grafit.

Uz to, šetnja ulicama ovog mjesta, na trenutak izgleda kao da ste zalutali u neke od kadrova iz filma Avatar.

Ukoliko neko želi da zna više o ovom mjestu, pisao sam ovaj tekst o neobičnim zakonima u Singapuru.

10. Kuba

Kuba vodič za putovanje

Zašto mi se dopala Kuba: Jedinstveni šmek kakav se rijetko može pronaći u drugim zemljama. Kuba je jednostavno posebna.

Putovanje na Kubu bilo je bez dileme moje najluđe putovanje ikada. Ukoliko niste pratili šta se desilo, na ovom linku se nalazi priča o tome kako sam zamalo ostao zarobljen tamo, u trenutku kada je krenula sva ova priča oko korone.

Ali ostalih 25 dana koje sam proveo ovdje, bili su zaista posebni. Nekako, sve vezano za Kubu, posebno je. Nije ovo najljepša zemlja koju ćete vidjeti, iako ima zaista mnogo toga lijepog da se vidi. Nije ni najlakša, jer je hrana, zaista veliki problem ovdje. Ali ako tražite putovanje nalik na niti jedno drugo i želite da doživite nova iskustva, Kuba je idealna destinacija za to.

Ukoliko planirate putovanje na Kubu i zanima vas šta se sve može vidjeti i raditi na ovom čarobnom ostrvu, napisao sam ovaj detaljan vodič za putovanje.

11. Maroko

Maroko putovanje

Zašto mi se dopao Maroko: Začini, bazari, neobični mirisi i vrhunski gradovi

Iako sam ga već posjetio, Maroko je bez dileme destinacija koju bih dodatno želio da istražim i u njega se ponovo vratim. Kao što Kuba ima neki svoj posebni šmek, Maroko ga ima isto.

Cjenkanje na bazarima, neobični predmeti, egzotični mirisi i bogata istorija, ono su što čini Maroko zaista nevjerovatnim. Uz to, cijene su veoma povoljne, te se zaista možete opustiti i priuštiti si mnogo toga. Mada, ne zaboravite se cjenkati!

Ako vas zanima ova zemlja, zavirite na moj putopis iz Maroka.

12. Pakistan

Pakistan viza

Zašto mi se dopao Pakistan: Ovdje sam upoznao vjerovatno najbolje ljude ikada.

Biću iskren. Prije putovanja u Pakistan, nisam očekivao mnogo od njega. Počev od toga što su me svi moji najbliži stalno upozoravali o navodnoj nesigurnosti putovanja ovdje, o tome kako je opasno, te kako se i nema šta vidjeti.

Ali ono što smo otkrili u dvije sedmice boravka u Pakistanu, je toliko nevjerovatnih mali znakova pažnje i prilika da upoznamo jedan nevjerovatno topao i dobar narod čistog srca. Počev od našeg dolaska u Islamabad kada nam je potpuno nepoznat stranac kupio tri karte za ulaz u muzej, ljudi koji su nam stalno prilazili i pitali kako nam mogu pomoći, našeg drugara Alija koji je bio tu za nas šta god nam je trebalo, vlasnika jednog restorana koji nas je od sebe počastio večerom, pa sve do Gul koja se sama ponudila da nas ugosti u Svatu, a potom u četiri ujutro po velikoj zimi došla po nas na autobusku stanicu, bez da smo se ikada upoznali.

Na linku ispod, nalazi se meni lično najbolji video na mom YouTube kanalu i 25 minuta iskrene i tople priče o ovom posebnom narodu.

13. Bolivija

Bolivija

Zašto mi se dopala Bolivija: Neobične pijace, divlja priroda i uvijek prisutno šarenilo.

Ukoliko bi se jednoga dana napravio konkurs za najšareniju zemlju na svijetu, mislim da bi Bolivija bez dileme mogla da se nađe u samom vrhu. Ovo se posebno odnosi na čudesni La Paz, jedan od najzanimljivijih gradova koje sam ikada posjetio.

Uz to, priroda zemlje zaista je drugačija, a ovo se posebno odnosi na Salar de Ujuni, najveću pustinju soli na svijetu i mjesta koja je okružuju, a o kojima sam pisao u ovom tekstu o meni lično 10 najboljih mjesta u zemlji.

A koliko mi se dopala zemlja, možda najbolje govori i podatak da sam snimio čak tri videa o njoj. Video vodič od preko 20 minuta o svemu što treba da znate kada je Bolivija u pitanju.

Video o tome kako izgleda La Paz.

Kao i mini putopis iz Salar de Ujunija, najveće pustinje od soli na svijetu.

14. Amerika

Peta Avenija

Zašto mi se dopala Amerika: Amerika je jednostavno Amerika.

Možda bi zvučalo više kul da sam na ovu listu umjesto Amerike, stavio recimo Tanzaniju ili Laos, ali čini mi se da je Amerika dosta zapostavljena što se tiče bucket liste kod većine ljudi, a objektivno ima toliko toga da ponudi.

Iako sam samo imao priliku da upoznam njen istočni dio do sada, gdje sam obišao Lejk Plesid, Boston i Njujork, oduševio me boravak ovdje i iskreno, jedva čekam da upoznam više od ove zemlje, posebno njene nacionalne parkove, kao i zapadnu obalu.

Ukoliko vas zanima posjeta Njujorku, na ovom linku se nalazi moj tekst sa najboljim mjestima za posjetu u ovom čudesnom gradu, a ispod je i video koji sam napravio tamo.

15. Ukrajina

Manastir svetog Mihaela Kijev

Zašto mi se dopala Ukrajina: Prelijepe crkve i zanimljiva istorija.

Da li zbog činjenice da sam jednim dijelom Ukrajinac, ali putovanje u ovu zemlju, oduševilo me je u svakom mogućem smislu. Sa ove tačke gledišta, tvrdim da mi je Kijev jedan od pet najljepših evropskih gradova koje sam ikada posjetio. Sav kraljevski i raskošan, na trenutak podsjeća na gradove u Francuskoj, a opet ima taj pravoslavni šmek i vjerovatno najljepše crkve koje sam ikada vidio.

Sve one se nalaze u videu ispod.

A da. Posjetio sam i Černobil na ovom putovanju. E to je zaista bilo posebno iskustvo.

Koja je vaša omiljena destinacija?

Ono što mene zanima je koje su vaše omiljene destinacije? Šta je to što vas je oduševilo kod tih destinacija?

Pišite mi u komentaru ispod vaše odgovore i koje mjesto biste preporučili drugima za posjetu.

Za više ovakvih priča sa putovanja, zavirite na moj Instagram nalog.